istocksoejlefoede

søndag den 2. januar 2011

Vettius Valens oversat

Professor emeritus Mark T Riley, Department of foreign Languages ved California State University, Sacramento, har netop oversat det astrologiske hovedværk 'Anthologiae', forfattet af den hellenistiske astrolog Vettius Valens (120 - c.175). Valens var fra en lidt yngre årgang og i langt højere grad praktiker end Claudius Ptolemæus (forfatter af Tetrabiblos). Værkets samlede oversættelse til engelsk er nu som pdf lagt gratis ud på nettet : http://www.csus.edu/indiv/r/rileymt/Vettius%20Valens%20entire.pdf

Vil man vide mere om Vettius Valens har Mark T Riley skrevet en lille afhandling om ham, som kan ses her:  http://www.csus.edu/indiv/r/rileymt/PDF_folder/VettiusValens.PDF

Og vil man vide mere om Mark T Rieley selv, så er hans side her:
http://www.csus.edu/fl/latin/Mark_%20Riley.htm
.

5 kommentarer:

  1. Din blog er virkelig stor, jeg over hver dag, og hver gang jeg finder noget, der passer mig. Denne blog har en masse af venlighed og varm gæstfrihed
    Mange tak.

    voyance par mail ; voyance gratuite par mail

    SvarSlet
  2. Takk til dere, har jeg lært mange interessante ting. Jeg håper å lære mer. Jeg gratulerer deg for disse fantastiske deling. Fortsett denne!
    Vennlig hilsen
    voyance gratuite en ligne

    SvarSlet
  3. Wow hvad en nice efforts.Congratulation om hans post.I er imponeret fra it.Can dig mere aksjer med me.I vil komme tilbage så hurtigt.
    Tak for mere info ........
    voyance serieuse rapide

    SvarSlet
  4. Denne blog har en masse af venlighed og varm gæstfrihed
    mange tak

    voyance en ligne

    SvarSlet
  5. Hej, jeg elsker virkelig, hvad du spekulerer på, hvordan jeg savnede din blog


    voyance gratuite mail

    SvarSlet

Museets Blog

Mit billede
Stiftet 1999 med formålet at give offentligheden et dokumenteret kendskab til det astrologiske fag og dets historie - og her navnlig den danske astrologi